Domov » Otroci in energija » Delavnice na šolah » Energetski dan na OŠ Franca Lešnika-Vuka

Energetski dan na OŠ Franca Lešnika-Vuka Slivnica pri Mariboru za učence 1. triade

Osnovna šola Franca Lešnika-Vuka Slivnica pri Mariboru je v okviru delavnice za ravnatelje z naslovom ˝Moja šola je energetsko varčna šola!˝, ki jo je Energetska agencija za Podravje v sodelovanju s Predstavništvom Evropske komisije v Sloveniji organizirala v mesecu novembru 2009, prejela glavno nagrado nagradnega žrebanja EnergaP-a, organizacijo Energetskega dne na šoli. Tako smo v torek, 26. januarja 2010 na njihovi šoli, skupaj z učiteljicami 1. triade, za učence prvih, drugih in tretjih razredov pripravili zanimiv in poučen šolski dan.

Naš cilj je bil učence spodbuditi k razmišljanju, da je vsak izmed nas s svojim ravnanjem odgovoren za okolje in, da lahko z uporabo obnovljivih virov energije in predvsem z varčevanjem z energijo veliko prispevamo k ohranitvi narave, zmanjšanju onesnaževanja in ublažitvi podnebnih sprememb.

Aktivnosti, ki smo jih pripravili za učence so bile razdeljene v štiri sklope. Učenci so v štirih šolskih urah ˝potovali˝ med posameznimi sklopi in na tej poti pridobili veliko novega znanja.

Tako so učenci:
- V šolski knjižnici prisluhnili okoljski zgodbi Flupi in zrak in spoznali, da ljudje delamo veliko napak in s tem povzročamo škodo našemu planetu.
- Prebirali strip z naslovom Mojca in opice, ki kradejo energijo in na delovnih listih iskali naprave v Mojčinem domu, ki rabijo električno energijo. Ugotovili so kako lahko Mojca in tudi sami vsak dan varčujemo z električno energijo.
- Iz odpadnega materiala izdelovali mlinčke in preizkušali njihovo delovanje pod vodnim curkom. Razmišljali so tudi o tem, kako pridobivamo električno energijo v hidroelektrarnah.
- Izdelovali solarne naprstnike in pri tem spoznavali in občutili moč sončne energije.
- Svoje znanje o tem, kdaj ravnamo ljudje prav in kdaj narobe utrdili in nadgradili med igranjem didaktičnih iger Tekmuj in varčuj!, Spomin in Flupi domine.

Učenci so z zanimanjem sodelovali pri vseh aktivnostih in hkrati spoznavali, da lahko prav vsak med nami z majhnimi spremembami veliko prispeva k varovanju okolja in varčevanju z energijo v šoli in tudi doma.