Domov » Otroci in energija » Delavnice na šolah » Delavnica na OŠ Maksa Durjave

Delavnica na OŠ Maksa Durjave Maribor


Osnovna šola Maksa Durjave Maribor je 10. decembra 2009 za učence od 6. do 9. razreda organizirala naravoslovni dan z naslovom ˝Dan eksperimentiranja˝. Veseli smo bili, da nas je šolski kolektiv že drugič povabil k sodelovanju. Tako smo imeli ponovno priložnost mladim posredovati znanje o pomenu odgovornega ravnanju vsakega posameznika pri skrbi za okolje, pri čemer ima pomembno vlogo tudi varčna rabo energije in uporaba obnovljivih virov energije.
Tokrat so se izobraževalnih aktivnosti, ki jih je pripravila Energetska agencija za Podravje udeležili učenci 6. in 7. razredov. Učenci 6. razredov so veliko novega izvedeli med poslušanjem predavanja z okoljevarstveno tematiko. Ob gledanju animiranih filmov ˝Ozzy Ozon˝ in Energija, varčujmo jo!˝ so spoznali pomen plina ozona za življenje na Zemlji, nevarne kemikalije, ki povzročajo njegovo razgradnjo ter se seznanili s preprostimi, a učinkovitimi ukrepi varčne rabe energije pri vsakodnevnih opravilih. O tem, kako naše navade in razvade vplivajo na segrevanje planeta in na kakšen način lahko prispevamo svoj delež k reševanju podnebnih sprememb so učenci razmišljali ob reševanju interaktivne zloženke ˝Sprejmi z Vidom izziv, da rešimo Zemljo!˝ V drugem delu naravoslovnega dne so skozi eksperimentalno delo in lastno raziskovanje šestošolci spoznavali različne izolacijske materiale, ugotavljali koliko čiste pitne vode steče v odtok ob puščanju vodovodnih pip in računali za koliko emisij ogljikovega dioksida so odgovorni avtomobili in tudi druga prevozna sredstva, ki jih vsakodnevno uporabljamo. Kreativnost na likovnem področju so učenci izražali v okviru ustvarjanja risb z motivi, ki opominjajo k ugašanju luči in aparatov, ko jih ne potrebujemo oziroma ne uporabljamo.
Sedmošolci so se tokrat preizkusili v gradnji energetsko varčnih hiš, sestavljanju avtomobilov, ki jih poganja sončna svetloba, ugotavljali so kako učinkovito tesnijo okna šole, preverjali ali vodovodne pipe in kotlički delujejo brezhibno, koliko luči po nepotrebnem gori na hodnikih, ko v razredih poteka pouk, obiskali šolsko kotlovnico itd. Na podlagi lastnih izkušenj so ugotovili, da na toplotno zaščito stavb poleg ustrezne izolacije vplivajo tudi drugi dejavniki, kot npr. število in velikost oken, da je pri gradnji avtomobilov zelo pomembno natančno branje navodil in slikovnih shem, da lahko avto vozi tudi nazaj itd. Učenci so tudi ugotovili, da šola za to, da je v učilnicah prijetno toplo in da pouk poteka nemoteno porabi veliko energentov, tako kurilnega olja kot električne energije in da je v skrbi za varčno rabo energije in s tem povezanimi stroški odgovoren vsak uporabnik šolske stavbe.

Več utrinkov z delavnice si lahko ogledate v fotogaleriji  >>